دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی| جلسه سه شنبه فدرال رزرو آمریکا تعیین کننده خواهد بود

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی| جلسه سه شنبه فدرال رزرو آمریکا تعیین کننده خواهد بود

کد خبر: 8616

به گزارش بازار؛ با افزایش شاخص دلار در روز دوشنبه، قیمت طلا با اصلاح مواجه شده و با ۰.۳ درصد کاهش در هر انس، به ۱۸۵۹.۸۶ دلار کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، شاخص دلار امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۰۳.۷۷ رسید که منجر به ریزش بسیاری از بازارهای جهانی از جمله طلا و رمزارزها شد. همچنین نرخ اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین میزان خود از ۶ ژانویه به این سو افزایش یافته است.

با اینحال، «هان تان» رئیس بخش تحقیقات بازار شرکت اکسینیتی معتقد است که انتشار آمار مربوط به CPI ایالات متحده که قرار است سه شنبه شب توسط فدرال رزرو منتشر شود، به سود طلا بوده و می تواند منجر به بهبود روند قیمت این فلز گرانبها شود.

انتظار می رود جروم پاول در سخنرانی فردا شب خود از بهبود روند کنترل تورم در ایالات متحده سخن گفته که این موضوع می تواند منجر به افزایش دلگرمی فعالان بازار نسبت به آماده شدن فدرال رزرو برای توقف روند افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های آتی شود. به گفته هان تان، قیمت طلا به محض توقف اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی به بالای ۲ هزار دلار صعود خواهد کرد.

لازم به ذکر است، علیرغم استفاده سنتی از طلا به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو طی ماه های گذشته، منجر شده تا سرمایه گذاران به سمت سپرده گذاری دلار در بانک های آمریکا اقدام نموده و در حال حاضر، دلار قدرتمند را به طلا ترجیح دهند.

منبع: tahlilbazaar-206063

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید